برج‌های دوقلوی پتروناس (Petronas Towers) با ارتفاع 452 متر و 88 طبقه، بلندترین برج‌های دوقلوی جهان هستند. این برج‌ها در شهر کوالالامپور، پایتخت مالزی قرار دارند و از سال 1998 تا 2004، بلندترین سازه‌های جهان بودند.

برج‌های دوقلوی پتروناس توسط شرکت پتروناس، شرکت نفت و گاز ملی مالزی، ساخته شده‌اند. این برج‌ها محل استقرار دفاتر مرکزی شرکت پتروناس و همچنین دفاتر شرکت‌های متعدد دیگر هستند.

بلند ترین برج دوقلوی جهان در کجا قرار دارد؟

برج‌های دوقلوی پتروناس از طریق مرکز خرید سوریا به یکدیگر متصل شده‌اند. این مرکز خرید یکی از بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین مراکز خرید کوالالامپور است.

برج‌های دوقلوی پتروناس یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم کوالالامپور هستند. سالانه میلیون‌ها گردشگر از این برج‌ها بازدید می‌کنند.

تاریخچه ساخت برج‌های دوقلوی پتروناس

ساخت برج‌های دوقلوی پتروناس در سال 1992 آغاز شد و در سال 1998 به پایان رسید. این پروژه توسط شرکت‌های معماران و مهندسان بین‌المللی، از جمله شرکت آمریکایی Skidmore, Owings & Merrill، طراحی و اجرا شد.

برج‌های دوقلوی پتروناس در زمان ساخت، رکوردهای متعددی را به نام خود ثبت کردند. این برج‌ها بلندترین سازه‌های جهان، بلندترین برج‌های دوقلوی جهان، و اولین برج‌هایی بودند که از فولاد و شیشه ساخته شده بودند.

معماری برج‌های دوقلوی پتروناس

برج‌های دوقلوی پتروناس از دو برج مجزا تشکیل شده‌اند که با یک پل در طبقات 41 و 42 به یکدیگر متصل شده‌اند. این پل به عنوان یک نماد ملی در مالزی شناخته می‌شود.

برج‌های دوقلوی پتروناس از 88 طبقه تشکیل شده‌اند که 45 طبقه آن‌ها به دفاتر اداری، 33 طبقه آن‌ها به فضاهای تجاری، و 10 طبقه آن‌ها به فضاهای عمومی اختصاص دارد.

برج‌های دوقلوی پتروناس از فولاد و شیشه ساخته شده‌اند. طراحی این برج‌ها به گونه‌ای است که در برابر باد و زلزله مقاوم باشند.

جاذبه‌های گردشگری برج‌های دوقلوی پتروناس

برج‌های دوقلوی پتروناس یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم کوالالامپور هستند. سالانه میلیون‌ها گردشگر از این برج‌ها بازدید می‌کنند.

از جمله جاذبه‌های گردشگری برج‌های دوقلوی پتروناس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پل دوقلوی پتروناس: این پل یکی از نمادهای ملی مالزی است و از طبقات 41 و 42 دو برج به یکدیگر متصل می‌شود.
  • مرکز خرید سوریا: این مرکز خرید یکی از بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین مراکز خرید کوالالامپور است و در زیر برج‌های دوقلوی پتروناس قرار دارد.
  • آسمان‌نمای برج‌های دوقلوی پتروناس: این آسمان‌نما در طبقه 86 برج‌های دوقلوی پتروناس قرار دارد و از آن می‌توان منظره‌ای پانوراما از کوالالامپور را مشاهده کرد.

دسته بندی شده در: