گوگل ابزاری به نام Google Vids را معرفی کرده است که از هوش مصنوعی جمینی گوگل برای ساخت ویدیو با هوش مصنوعی استفاده میکند. این ابزار به شما امکان میدهد تا به راحتی ویدیوهای پشتیبانی مشتری، مدیریت پروژه یا بازاریابی را با استفاده از متنهای راهنما (Prompts) ایجاد کنید. بهترین نکته این است که استفاده از آن کاملا رایگان است. پس چگونه با Google AI Vids.new ویدیو بسازیم؟ در اینجا یک آموزش کوتاه برای کمک به شما در شروع کار آورده شده است.
راهنمای ساخت ویدیو با Google AI Vids.new
1. شروع ساخت ویدیو:
ابتدا با مراجعه به Vids.new به وبسایت Google Vids بروید.
متنی راهنما (Prompt) برای ویدیویی که میخواهید تولید کنید، وارد کرده و بر روی «بعدی» کلیک کنید. هنگام نوشتن متن راهنما، میتوانید با استفاده از علامت @ عکسها یا سایر فایلهای ذخیرهشده در Google Drive خود را انتخاب کنید.
2. ویرایش طرح کلی:
طی چند لحظه، Google Vids طرح کلی ویدیوی شما را با مقدمه و سایر عناصر تولید میکند. میتوانید متونی را که میخواهید به ویدیوی خود اضافه کنید، ویرایش کرده یا هر موردی را بر اساس نیازهای خود حذف کنید.
پس از اتمام کار، روی «بعدی» کلیک کنید.
3. انتخاب طراحی:
پس از آن، از شما خواسته میشود یک طرح (Design) انتخاب کنید. به کتابخانه مراجعه کرده و الگویی را که متناسب با نیاز شما است انتخاب کنید.
4. ایجاد پیشنویس ویدیو:
سپس بر روی «ایجاد پیشنویس ویدیو» کلیک کنید تا یک ویدیوی هوش مصنوعی ساخته شود، که مدتی به طول میانجامد.
5. بررسی و ویرایش نهایی:
پس از آن، یک ویدیوی اسلایدمانند ایجاد میشود که میتوانید آن را پخش کرده و بررسی کنید. همچنین، در سمت راست، میتوانید خودتان ضبط صدا کنید یا با استفاده از هوش مصنوعی، برای توضیح ویدیوی خود صدای روایت (Voiceover) ایجاد کنید. در غیر این صورت، از موسیقی پسزمینه پیشفرض استفاده میشود.
6. اشتراکگذاری و دانلود:
پس از انجام این کار، میتوانید به «فایل» > «دانلود به عنوان MP4» بروید تا ویدیوی خود را دانلود کرده یا آن را در Google Drive خود ذخیره کنید. همچنین میتوانید پیوند را با دیگران به اشتراک گذاشته و روی این پروژه ویدیویی، درست مانند همکاری روی یک Google Doc، همکاری کنید.
مزایای Google Vids:
با استفاده از Google Vids، اکنون میتوانید به سرعت و بدون صرف انرژی زیاد، ویدیوهای شبیه به ارائه ایجاد کنید. علاوه بر وارد کردن متن راهنما، میتوانید یک الگوی موجود را نیز انتخاب کرده و آن را مطابق با نیازهای خود ویرایش کنید.
Google Vids برای مشاغل کوچک و متوسط بسیار مفید است. این مشاغل معمولاً با بودجه محدود و برنامه زمانی فشرده کار میکنند و Google Vids راهحلی کارآمد برای ایجاد ویدیوهای بازاریابی، آموزش و راهنما بدون صرف زمان یا منابع قابل توجه ارائه میدهد.
محدودیتها:
آیا محدودیت زمانی برای ویدیوها وجود دارد؟ برای حفظ تعامل بیننده، طول هر ویدیو نباید بیش از 10 دقیقه باشد. اگر به بخشی از یک ویدیوی طولانیتر نیاز دارید، میتوانید ویدیوها را از Drive (حداکثر 30 دقیقه) به یک صحنه اضافه کرده و آنها را برای تناسب، برش دهید.
همچنین، ایجاد ویدیو تنها بر روی رایانههای شخصی امکانپذیر است.