اسرار کفن تورین و چهره‌ مسیح

اسرار کفن تورین و چهره‌ مسیح

در سال 1898 بعد از شک های زیاد به کفن پیدا شده با سایه هایی نامعلوم (300 سال قبل در اسرائیل) که بطرز مشکوکی بدست کلیسای واتیکان رسیده بود و توسط آن نگه داری میشد. تصمیم گرفته شد آزمایش اشعه ی ایکس روی آن انجام شود و بعد از آزمایشات طولانی تصاویر سیاه سفید عیسی مسیح ظاهر گشت و مشخص شد رمزی بسیار عمیق در پشت این پارچه نهفته است

کفن تورین (به ایتالیایی Sindone di Torino) یک تکه از پارچه یافته شده در 300 سال قبل است که چهره مردی با بدنی مملو از زخمه به صلیب  کشیده‌ شده بر روی آن نقش بسته‌ است. و در دوران خودش جنس فوق العاده و طرح سایه های روی تار و پود آن بسیار شک آمیز بود اما بعدها به دلایل نامعلوم و بسیار عجیب کلیسا آن پارچه را خواستار شد. این نگاتیو برای اولین بار در 28 می 1898 توسط یک عکاس بسیار متبحر آن دوران به حالت نگاتیو درآمد. در کتاب خاطرات این عکاس (سکوندوپیا) که در سال1929 به چاپ رسید او اینگونه بازگو میکند که وقتی به نمایش درآمد مجوز عکسبرداری از آن را داشت و وقتی نقش چهره را بر نگاتیو آن مشاهده کرد، دوربین عکس برداری اش از شدت شوک از دستش افتاد.
‍ حال سالهاست که ارزیابی سه دانشگاه زوریخ ، توسان و آکسفورد از این قرار است که این کفن به احتمال 95% متعلق به سالهای 1353 الی 1384 بعد از میلاد است که نشان میدهد کفن از لحاظ علمی متعلق به تاریخ زندگانی بعد از عیسی مسیح است..
این کفن هم اکنون در کلیسای سنت جان تعمید دهنده در شهر تورین ایتالیا نگه‌داری می‌شود. تصویر این کفن در حالت نگاتیو سیاه و سفید واضح تراز حالت طبیعی سپیای آن است.

دسته بندی شده در: