تاریخچه شرکت Nikon

شرکت Nikon یک شرکت ژاپنی چندملیتی است که در زمینه طراحی و تولید دوربین عکاسی و عدسی‌های اپتیک فعال است. مقر این شرکت در توکیو، ژاپن قرار دارد. نیکون در سال ۱۹۱۷ میلادی با ترکیب سه شرکت پیشرو در زمینه اپتیک پایه‌گذاری شد و در سال‌های نخست با نام نیکور محصولات اپتیک خودرا ارائه می‌داد (هم اکنون نیز روی لنزهای حرفه‌ای نام Nikkor درج شده‌است).

سال‌های اولیه (۱۹۱۷-۱۹۴۵)

شرکت نیکون در ۲۵ ژوئیه ۱۹۱۷ میلادی با ادغام سه شرکت پیشرو در زمینه اپتیک در ژاپن، یعنی Tachihara Seisakusho، Nippon Kogaku K.K. و Japan Optical Industries K.K. تأسیس شد. این سه شرکت در زمینه تولید دوربین‌های عکاسی، عدسی‌های اپتیک، تلسکوپ‌ها، میکروسکوپ‌ها و سایر تجهیزات اپتیکی فعالیت می‌کردند.

اولین محصول شرکت نیکون، یک عدسی با نام Nikkor بود که در سال ۱۹۲۴ میلادی تولید شد. این عدسی برای دوربین‌های عکاسی ۳۵ میلی‌متری استفاده می‌شد و کیفیت بالایی داشت. در سال‌های پس از آن، نیکون به تولید انواع دیگر عدسی‌های اپتیک، از جمله عدسی‌های عکاسی، میکروسکوپ و تلسکوپ پرداخت.

در سال ۱۹۴۸ میلادی، نیکون اولین دوربین عکاسی خود را با نام Nikon Model I معرفی کرد. این دوربین یک دوربین تک‌لنزی بازتابی (SLR) بود که از یک عدسی Nikkor f/2.5 استفاده می‌کرد. Nikon Model I یک دوربین موفق بود و به شهرت نیکون در زمینه تولید دوربین‌های عکاسی کمک کرد.

پس از جنگ جهانی دوم (۱۹۴۵-۱۹۹۰)

پس از جنگ جهانی دوم، نیکون به تولید محصولات جدید و نوآورانه در زمینه اپتیک پرداخت. در سال ۱۹۵۹ میلادی، نیکون دوربین Nikon F را معرفی کرد. این دوربین یک دوربین SLR پیشرفته بود که از یک سیستم جدید فوکوس خودکار استفاده می‌کرد. Nikon F یک دوربین انقلابی بود و به استاندارد جدیدی در صنعت دوربین‌های عکاسی تبدیل شد.

در سال‌های پس از آن، نیکون به تولید انواع جدید دوربین‌های عکاسی، از جمله دوربین‌های SLR، دوربین‌های بدون آینه، دوربین‌های فیلم‌برداری و دوربین‌های دیجیتال پرداخت. نیکون همچنین به تولید انواع دیگر تجهیزات اپتیک، از جمله تلسکوپ‌ها، میکروسکوپ‌ها و تجهیزات پزشکی پرداخت.

در سال ۱۹۷۱ میلادی، نیکون اولین دوربین بدون آینه خود را با نام Nikon F301 معرفی کرد. این دوربین یک دوربین SLR بود که از یک سیستم فوکوس خودکار جدید استفاده می‌کرد. Nikon F301 یک دوربین موفق بود و به محبوبیت دوربین‌های بدون آینه کمک کرد.

در سال ۱۹۸۸ میلادی، نیکون اولین دوربین دیجیتال خود را با نام Nikon F3AF معرفی کرد. این دوربین یک دوربین SLR بود که از یک حسگر CCD استفاده می‌کرد. Nikon F3AF یک دوربین پیشرفته بود و به توسعه دوربین‌های دیجیتال کمک کرد.

تاریخچه شرکت Nikon

پس از ۱۹۹۰

در سال‌های پس از ۱۹۹۰ میلادی، نیکون به تولید انواع جدید دوربین‌های دیجیتال، از جمله دوربین‌های SLR، دوربین‌های بدون آینه و دوربین‌های فیلم‌برداری پرداخت. نیکون همچنین به تولید انواع دیگر تجهیزات اپتیک، از جمله تلسکوپ‌ها، میکروسکوپ‌ها و تجهیزات پزشکی پرداخت.

در سال ۲۰۰۵ میلادی، نیکون اولین دوربین SLR بدون آینه خود را با نام Nikon D300 معرفی کرد. این دوربین یک دوربین پیشرفته بود و به محبوبیت دوربین‌های SLR بدون آینه کمک کرد.

در سال ۲۰۱۶ میلادی، نیکون اولین دوربین بدون آینه فول‌فریم خود را با نام Nikon Z7 معرفی کرد. این دوربین یک دوربین انقلابی بود و به استاندارد جدیدی در صنعت دوربین‌های بدون آینه تبدیل شد.

امروزه، نیکون یکی از پیشروترین شرکت‌های تولیدکننده دوربین‌های عکاسی و تجهیزات اپتیک در جهان است. محصولات نیکون در زمینه‌های عکاسی، فیلم‌برداری، پزشکی، هوافضا و سایر زمینه‌ها مورد استفاده قرار می گیرد.

دسته بندی شده در:

برچسب ها: