شرکت Take-Two: بمبباران نقد منفی میتواند منجر به از دست رفتن درآمد شود
گیمرها سالهاست که برای ابراز نگرانیها و نظرات خود در مورد عناوین خاص و توسعهدهندگانی که آنها را میسازند، به اینترنت روی آوردهاند. یک گروه خشمگین از گیمرها میتوانند با به راه انداختن یک کارزار علیه یک بازی خاص و تلاش گسترده برای «بمبباران نقد» بر اساس هر دلیلی، هر عنوانی را پایین بیاورند. این دلیل میتواند آپدیتی باشد که آنها دوست ندارند یا وعدهای شکسته شده توسط یک توسعهدهنده، اما این روزها مفهوم «بمبباران نقد» بیش از حد رایج شده است. تیک-تو اینتراکتیو، شرکت مادر راکاستار گیمز و ناشر سری بازیهای Grand Theft Auto، در یک پرونده اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) صراحتا در مورد آسیبی که بمبباران نقد به یک شرکت یا فرنچایز وارد میکند، صحبت کرد.
در این پرونده، تیم رهبری تیک-تو اینتراکتیو، بمبباران نقد را به عنوان یک تهدید بسیار واقعی برجسته کرد و ترجیح داد این رفتار را «کمپینهای تخریب» بنامد.
در ماههای اخیر، شاهد تسلیم شدن برخی از توسعهدهندگان تحت فشار تلاشهای بمبباران نقد بودهایم، Helldivers 2 احتمالا یکی از بهترین نمونههای بازیای است که امسال به طرز وحشتناکی مورد این روش قرار گرفت. نمیتوان گفت که این روش کار نمیکند، زیرا در آن سناریوی خاص، تغییراتی که باعث افزایش منفیگرایی در جامعه این بازی شد، پس از دریافت صدها هزار نقد ضعیف برای بازی Helldivers 2، در نهایت لغو شد.
تیم رهبری تیک-تو در پرونده اخیر SEC:
کسب و حفظ امتیازات بالا برای بازیهای ما در پلتفرمهای شخص ثالثی که روی آنها کار میکنیم مهم است، زیرا آنها به هدایت بازیکنان برای پیدا کردن بازیهای ما کمک میکنند. اگر امتیاز هر یک از بازیهای ما کاهش یابد یا اگر نقدهای منفی قابل توجهی دریافت کنیم که منجر به کاهش امتیاز ما شود، یافتن یا توصیه کردن بازیهای ما برای بازیکنان دشوارتر خواهد شد. علاوه بر این، ممکن است ما تحتتأثیر کمپینهای نقد منفی یا کمپینهای تخریب با هدف آسیب رساندن به امتیازمان قرار گیریم. هر گونه کاهش امتیاز میتواند منجر به از دست دادن بازیکن و درآمد، هزینههای اضافی تبلیغات و بازاریابی و آسیب به شهرت شود. با نزدیک شدن به زمان انتشار Grand Theft Auto 6، این میتواند ترفندی از سوی تیک-تو اینتراکتیو برای آماده کردن سهامداران برای یک «کمپین تخریب» احتمالی علیه راکاستار گیمز به دلیل وجود چیزی در بازی باشد. شاید بازی برای برخی بازیکنان بیش از حد «مصلحتگرا» به نظر برسد، یا شاید ویژگیهای شبکهای یا مکانیکهای درون بازی مناسب دیگران نباشد. گاهی اوقات همین کافی است، توسعهدهندگان همیشه روی لبه تیغ راه میروند.