پس از یک سال نسبتا سرد، سه عنوان انحصاری بزرگ ایکسباکس در راه هستند: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl و Microsoft Flight Simulator 2024 هفته آینده و Indiana Jones and the Great Circle در ماه دسامبر. در حالی که فروش کنسولها در سال گذشته کاهش یافته است، فیل اسپنسر، مدیرعامل مایکروسافت گیمینگ، تأیید کرد که سختافزارهای آیندهای وجود خواهد داشت.
وقتی رولینگ استون از اسپنسر پرسید که آیا با توجه به تمرکز شرکت بر استریمینگ و «دستگاههای همه جا»، تولید کنسولها متوقف خواهد شد، او گفت: «ما قطعاً کنسولهای ایکس باکس بیشتری را در آینده و دستگاههای دیگر تولید خواهیم کرد.»
دسته دوم میتواند شامل یک کنسول دستی ایکسباکس باشد که اسپنسر «چندین بار» به آن اشاره کرده است (و همچنین اخیراً با بلومبرگ در مورد آن صحبت کرده است، اگرچه هنوز راه زیادی در پیش است). با این حال، بعید است که شاهد یک نوسازی میاننسلی برای Xbox Series X/S مشابه PS5 Pro سونی باشیم که اخیراً عرضه شده است.
اسپنسر گفت: «ما در مورد سختافزاری فکر میکنیم که بتواند ارزش منحصر به فردی را برای بازیکنان یا سازندگان ما در پلتفرم ما ایجاد کند. ما نیازی به انجام سختافزار افزایشی برای نفع خودمان نداریم.»
«آیا یک دستگاه جدید واقعاً تجربهای منحصر به فرد را روی صفحه نمایش به شما میدهد؟ کمتر شبیه روزهای قدیم است، از ایکسباکس اصلی به 360؛ این تعریف استاندارد به تعریف با کیفیت بالا بود. اکنون، نشان دادن مزایا سختتر است.»
اینطور نیست که مایکروسافت در نظر نگرفته باشد، همانطور که در اسناد دادگاه فاش شده در طول محاکمه با کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده نشان داده شده است. ظاهراً یک سری ایکس تمام دیجیتال با کد نام بروکلین برنامهریزی شده بود که هدف آن 4K و دارای طراحی استوانهای به دلیل کوچکسازی 6 نانومتری بود. برای جزئیات بیشتر اینجا را کلیک کنید.
اینکه آیا اینها به ثمر خواهند رسید یا خیر هنوز مشخص نیست، اما سارا باند، رئیس ایکسباکس، تأیید کرد که کنسول نسل بعدی شرکت «بزرگترین جهش فنی را که تا به حال در یک نسل سختافزاری دیدهاید» ارائه خواهد داد.