تاریخچه مختصر و جالب ساعت های امگا

کنجکاو هستید که برند ساعت نمادین Omega چگونه شروع به کار کرد و چگونه در طول سال‌ها مرتبط باقی مانده است؟

تاریخچه مختصر و جالب ساعت های امگا

توسط کارکنان TSW به روز شده در 5 ژوئن 2023

کنجکاو هستید که برند ساعت امگا چگونه شروع به کار کرد و چگونه در طول سال‌ها مرتبط باقی مانده است؟


تاریخچه ساعت های امگا

امگا یک ظاهر طراحی کلاسیک را ارائه می دهد – هرچه باشد، آنها یکی از اصلی ترین و معتبرترین مارک ها هستند. اما شما همچنین کار خارق‌العاده‌ای خواهید داشت که بیش از یک عمر دوام می‌آورد و میراثی از دقت و نوآوری به جا می‌گذارد.

شرکت‌های ساعتی که طولانی‌ترین مدت در تجارت بوده‌اند، آنهایی هستند که مبتکران مکانیکی و/یا سبک هستند. امگا بیشتر به خاطر زمان نگارها، ساعت های لباس کلاسیک، و بازارهای خاص و وابستگی هایی که در طول سال ها ایجاد کرده است، شناخته شده است.

images_1692432109_64e076ed941b2.jpg

تاسیس امگا

لوئیس برانت کارگاه ساعت خود را در سال 1848 با استفاده از ویلای خانوادگی در روستای سوئیس La Chaux-de-Fonds در زمانی که تنها 23 سال داشت افتتاح کرد.

شرکت ساعت Le Generale با ارائه و خرید ساعت‌ های دقیق و کاربردی، اشتیاق برندت به دقت را منعکس کرد. دو پسر او پس از مرگ لویی در سال 1879 به شرکت پیوستند.

لویی پل و سزار شرکت را به Biel/Bienne که هنوز هم در آن قرار دارد منتقل کردند. آنها همچنان بر بهبود دقت و گسترش تجارت پدرشان تمرکز کردند.

اولین قدم آنها معرفی یک حرکت ساعت (کالیبر) تولید انبوه بود که در ساعت جیبی لابرادور استفاده شد. ده سال بعد، در سال 1895، کالیبر 19 خط “Omega” آنها انقلابی در ساعت سازی ایجاد کرد و استانداردهای جدیدی را برای دقت تعیین کرد.

نه تنها بسیار دقیق بود، بلکه هر یک از اجزای آن را می‌توان بدون تغییر توسط هر ساعت‌ساز دنیا جایگزین کرد. برای اولین بار، ساعتی تنظیم شد و از طریق ساقه و تاج پیچ شد، همان مکانیزمی که امروزه استفاده می شود.

در نهایت، این شرکت با افتخار نام خود را به Omega تغییر داد.

پس از مرگ برادران برانت در سال 1903، این شرکت توسط پل امیل برانت 23 ساله اداره می شد و 800 کارمند آنها سالانه 240000 ساعت می ساختند. امگا از یک کسب و کار کوچک ساعت سازی به یک رهبر معتبر جهانی تبدیل شده بود.

تسخیر زمین، دریا و هوا

از آنجایی که امگا بر دقت تاکید دارد، ساعتهای آن‌ها برای رویدادهای ورزشی، ارتش، سیستم‌های راه‌آهن، خلبانان و غواصان مورد علاقه بوده و هستند. در طول جنگ جهانی اول، امگا تامین کننده رسمی سپاه پرواز سلطنتی بریتانیا و ارتش آمریکا را تامین کرد.

تا سال 1931 آنها رکوردهای دقیق را در هر آزمایشی در رصدخانه ژنو به ثبت رساندند و یک زمان سنج ایجاد کردند که زمان را دقیق تر از هر ساعت دیگر تولید کردند.

آنها یک حرکت خودکار را مهندسی کردند که از 2 وزنه استفاده کردند تا ساعت در هر دو جهت پیچید و کارایی را بهبود بخشید. باز هم، این نوآوری دیگری است که باقی مانده است.

به نوعی می توان دهه های 1930 تا 1940 را طلوع ساعت های امروزی امگا دانست.

اولین ساعت مردانه غواصی تجاری آنها، به نام Marine، در سال 1932 در دسترس قرار گرفت. این ساعت از یک قاب دوتایی ثبت شده استفاده می کرد که با چوب پنبه مهر و موم شده بود تا آب و عناصر را از مکانیک دور نگه دارد.

این ساعت دارای یک قفل بود که دارای یک پسوند بود تا ساعت بتواند روی مچ دست و بالای لباس مرطوب قرار گیرد و در دریاچه ژنو تا عمق 73 متری آزمایش شد. پنج سال بعد، غواصان امگا تا عمق 135 متری کاملاً ضد آب شدند.

این ویژگی‌های ضدآب و ضدآب نه تنها در جنگ جهانی دوم مورد توجه ارتش قرار گرفت، بلکه ساعت‌های ضد ضربه و ضد مغناطیسی امگا آن‌ها را برای شرایط جنگی عالی ساختند.

ساعت مچی Medicus اولین مدلی بود که دارای عقربه ثانیه مرکزی بود و از آنجایی که بزرگتر از صفحه ثانویه بود، خواندن آن بسیار آسان تر بود. این ساعت برای گرفتن نبض مورد علاقه پرستاران شد.

امگا علیرغم اینکه در کشور بی طرف سوئیس مستقر است و تحت فشار کشورهای محور قرار دارد، صرفاً برای متفقین ساعت می ساخت و رقیب آن ساعت پتک فیلیپ بود

ساعت‌هایی که برای ارتش ساخته شده‌اند، از طراحی‌های آنها پس از جنگ الهام گرفته شده‌اند. Seamaster اصلی که در سال 1948 به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس این شرکت منتشر شد، نه تنها در برابر غوطه ور شدن در آب، بلکه در دمای شدید نیز مقاومت کرد.

images_1692432138_64e0770a7a544.jpg

برای آزمایش آن، ساعتی به بدنه هواپیمایی بسته شد که در سال 1956 از آمستردام به کانادا از طریق مسیر قطبی سفر کرد.
معرفی مدل های Omega Speedmaster Seamaster Railmaster
مدل های معرفی Legendary Speedmaster, Seamaster, Railmaster در سال 1957 | منبع: OMEGA

این آزمایش مقدمه ای برای معرفی مجموعه ساعت های ابزار Omega در سال 1957 بود: Seamaster 300 (دریا)، Speedmaster (هوا) و Railmaster (زمین).

همانطور که قبلا ذکر شد، Seamaster پاسخ امگا به شیرجه های عمیق است. آنها به افزایش توانایی خود برای مقاومت در برابر فشار ادامه دادند و حتی به پایین ترانشه ماریانا، در عمق 10928 متری فرود آمدند.

امگا اولین ساعت غواصی بود که تاکید را از عقربه ساعت به عقربه دقیقه برای تطبیق با طرز فکر غواص تغییر داد. آنها همچنین اندازه و رنگ های روشن را برای سهولت مشاهده اضافه کردند.
Omega Co Axial 8508
Omega Co-Axial 8508 مقاوم در برابر میدان های مغناطیسی 15000 گاوس | منبع: OMEGA

Railmaster برای صنعت راه آهن طراحی شده است تا در برابر مغناطیس مقاومت کند. این چیزی نیست که زیاد در مورد آن در ساعت می شنوید و ممکن است تعجب کنید که چرا اهمیت دارد.

پاسخ این است که مغناطیس بر دقت ساعت تأثیر می گذارد. Railmaster اصلی تا بیش از 1000 گاوس موثر بود. (گاوس واحد القای مغناطیسی است).

از آنجایی که اکنون ما توسط تلفن های هوشمند، مایکروویو، تبلت ها و سایر فناوری های بی سیم احاطه شده ایم، این موضوع در جامعه مدرن اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. Railmaster به نسخه Omega از ساعت صحرایی تبدیل شده است.

در سال 2013 امگا یک حرکت ساعت جدید ایجاد کرد که در برابر مغناطیس بیش از 15000 گاوس مقاوم است.

ساعت‌هایی مانند Railmaster و Seamaster Aqua Terra به جای تکیه بر یک قاب محافظ داخلی، از یک حرکت فلزی غیرآهنی استفاده می‌کنند که در برابر مغناطیس مقاومت می‌کند. ساعت جدید دارای قاب کریستالی یاقوت کبود است تا بتوانید عملکرد داخلی آن را مشاهده کنید.

images_1692432125_64e076fd16d44.jpg

آخرین ابزار ساعت ساخته شده توسط امگا Speedmaster بود. آنها به دلیل اهمیتشان برای ناسا و حتی آژانس فضایی روسیه قابل توجه هستند زیرا این تنها ساعتی است که می تواند شرایط سخت برای نگه داشتن زمان در فضا را پشت سر بگذارد.

والی شیرا در ماموریت سیگما 7 عطارد در سال 1962 امگا شخصی خود را با عملکردهای کرنوگراف و سرعت سنج آن به تن کرد. پس از اینکه امگا به عنوان ساعت رسمی ناسا تبدیل شد، در هر ماموریت فضایی از آن استفاده می شد.
باز آلدرین در حال پوشیدن امگا اسپیدمستر خود
Buzz Aldrin و Speedmaster Professional در فضا | منبع: OMEGA

در حالی که باز آلدرین امگا خود را در راهپیمایی معروف خود در ماه می پوشید، نیل آرمسترانگ او را در ماژول قمری به دیوار چسباند تا ساعت شکسته سفینه را جایگزین کند.
همگام با تایمز و فناوری

اگرچه امگا همیشه یک ساعت ساز مکانیکی کلاسیک بوده است، اما همچنین اولین شرکت سوئیسی بود که ساعت کوارتز را در سال 1974 عرضه کرد.

حرکت مگاکوارتز به عنوان “کرنومتر دریایی” با دقت کمتر از 0.002 ثانیه در روز گواهی شد. این اولین و تنها ساعت مچی است که این تمایز را دریافت می کند.

در حالی که ساعت‌های کوارتز تنها بخش کوچکی از پیشنهادات امگا هستند، به امگا کمک کردند تا انقلاب کوارتز را هدایت کند.

امگا توانست از این دوران پرتلاطم برای صنعت با تمرکز بر مشارکت های استراتژیک خود و ساده سازی پیشنهادات خود بیرون بیاید. به جای تولید بیش از 2600 مدل در ابتدای دهه 1970، امگا اکنون حدود 80 مدل را ارائه می دهد.

فروشگاه اینترنتی آماتیس واچ

فروشگاه اینترنتی آماتیس واچ در سال ۱۳۹۹ شروع به فعالت خود کرده است. این فروشگاه با فروش ساعت های مچی مردانه و زنانه با بالاترین کیفیت و یکسال گارانتی معتبر شرکتی قصد دارد مشتریان عزیز را برای یک خرید اینترنتی امن و حس خوب را به آنها هدیه دهد.
منبع: تک کنترل