تایک یک فیل نر آفریقایی بود که در سال ۱۹۷۴ در موزامبیک متولد شد. او در سن یک سالگی از مادرش جدا شد و به سیرک میامی فروخته شد. تایک در سیرک آموزش دید تا با انجام ترفندهایی مانند ایستادن روی سرش، رقصیدن و نقاشی کردن با خرطومش، تماشاگران را سرگرم کند.

داستان فیلی به نام تایک

با این حال، زندگی در سیرک برای تایک دشوار بود. او در یک فضای کوچک محبوس بود و مجبور بود دائماً برای سرگرم کردن مردم کار کند. تایک به مرور زمان از نظر روحی آزرده و خشمگین شد.

در ۲۰ اوت ۱۹۹۴، تایک در حال اجرای نمایش در مرکز نیل بلیزدل در هونولولوی هاوایی بود که ناگهان خشمگین شد. او مربی خود، آلن کمپبل را کشت و تیمارگرش را به شدت مجروح کرد. سپس تایک از صحنه سیرک فرار کرد و به خیابان‌های هونولولو گریخت.

فرار تایک وحشت را در شهر به پا کرد. پلیس و مأموران حیات وحش به دنبال او بودند، اما تایک به سرعت در حال فرار بود. در نهایت، پس از چند ساعت، پلیس تایک را در یک خیابان بن بست گیر انداخت.

مأموران تلاش کردند تایک را با tranquilizer آرام کنند، اما او داروها را رد کرد. در نهایت، پلیس مجبور شد برای متوقف کردن تایک به او شلیک کند. تایک با ۸۷ گلوله کشته شد.

مرگ تایک تراژدی وحشتناکی بود که توجه جهانی را به خود جلب کرد. این حادثه باعث شد که بسیاری از مردم در مورد رفتار با حیوانات در سیرک ها تجدید نظر کنند. پس از مرگ تایک، بسیاری از شهرها و ایالت ها قوانینی را برای ممنوعیت یا محدود کردن استفاده از حیوانات وحشی در سیرک ها به تصویب رساندند.

داستان تایک یادآور این است که حیوانات وحشی موجوداتی باهوش و احساساتی هستند که باید با احترام با آنها رفتار شود. آنها نباید برای سرگرمی ما مورد آزار و اذیت قرار گیرند یا از آزادی خود محروم شوند.

دسته بندی شده در:

برچسب ها: