ماگ سرامیکی چیست و چطور باید از آن نگهداری کنیم

ماگ سرامیکی یکی از ظروف هنری فوق العاده زیبا و محبوب در بازار است که در طی چند سال اخیر بسیاری از افراد برای استفاده روزمره و صرف نوشیدنی‌های سرد و گرم آن را خریداری کرده اند. این ماگ در تنوع مدل و طرح‌های زیادی تولید می‌شود که مطابق سلیقه خود می‌توانید آن را انتخاب کنید. اگر قصد خرید ماگ سرامیکی با کیفیت را دارید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

ماگ سرامیکی چیست و چطور باید نگهداری کنیم؟1

ماگ سرامیکی  چیست؟

ماگ سرامیکی به فنجان‌ها و لیوان‌های نسبتا بزرگی که بیش از ۳۰۰ سی سی مایعات را در خود نگهداری می‌کنند، گفته می‌شود. این کالا همان طور که از نامش مشخص است با استفاده از جنس سرامیک طی فرایندی در کوره پخته می‌شود. ماگ سرامیکی برای صرف نوشیدنی‌های سرد و گرم به ویژه نوشیدنی‌های داغ مناسب است و با ضخامت و جنسی که دارد، نوشیدنی‌ها را تا مدت زمان زیادی گرم نگه می دارد.

بررسی ویژگی‌های ماگ سرامیکی 

این کالا از نظر کیفیت دارای مزایا و ویژگی‌های مهمی است که توانسته مورد توجه افراد زیادی قرار گیرد. شما می توانید با خرید ماگ سرامیکی، سرویس ظروف سرامیکی پذیرایی خود را تکمیل کنید. در ادامه این بخش با مهم‌ترین ویژگی‌های این ماگ سرامیکی آشنا خواهید شد.

1- گرم نگه داشتن نوشیدنی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این ماگ، گرم نگه داشتن نوشیدنی‌های داغ برای مدت زمان طولانی است که در روزهای سرد پاییز و زمستان می‌توانید قهوه، نسکافه یا چای خود را در این لیوان زیبا در کنار شومینه میل کنید. ماگ سرامیکی گرما را در خود نگه می‌دارد، اما بدنه آن داغ نمی‌شود که به راحتی می‌توانید در دستان خود بگیرید، بدون اینکه پوست دست شما داغ شود یا بسوزد.

2- تنوع طرح و رنگ

دیگر ویژگی مهم ماگ های سرامیکی تنوع طرح و رنگ زیاد آن است که مطابق با رنگ دیگر لوازم خانگی خود می‌توانید طرح و رنگ مناسب را انتخاب کنید و از زیبایی آن لذت ببرید. همچنین اگر طرحی مد نظر داشته باشید، می‌توانید سفارش دهید تا به دلخواه شما طراحی شود.

3- مقاومت بالا

انواع ماگ سرامیکی به واسطه اینکه با حرارت زیاد در کوره پخته می‌شوند از نظر کیفیت بسیار مقاوم هستند و برای مدت زمان طولانی می‌توانید از آن استفاده کنید. این ماگ‌ها با جنس عالی خود قابلیت قرار گرفتن در مایکرویو را دارند.

4- شست و شو راحت

این ماگ برای شست و شو نیاز به مراقبت خاصی ندارند و به راحتی به وسیله دست یا ماشین ظرفشویی می‌توانید بشویید تا همانند روز اول تمیز و براق شوند.

5- سازگار با محیط زیست

این ماگ‌ها نسبت به دیگر ظروف مضرات کمتری برای محیط زیست دارند و قابل بازیافت هستند.

6- وزن سبک

وزن نسبتا سبک دیگر ویژگی مهم ماگ سرامیکی است و به راحتی می‌توانید در دست بگیرید و نوشیدنی خود را میل کنید.

7- حجم مناسب

ماگ سرامیکی در اندازه‌های متفاوتی به تولید می‌رسد و حجم مناسبی از نوشیدنی را در خود جای می‌دهد.

ماگ سرامیکی دست ساز چیست و چطور باید از آن نگهداری کنیم2

نکات نگهداری ماگ سرامیکی 

ماگ سرامیکی در کنار زیبایی و کیفیت بسیار خوبی که دارد، برای اینکه طول عمر و ماندگاری بیشتری داشته باشد و کیفیت و ظاهر آن به خوبی حفظ شود، در زمان نگهداری و شست و شو آن باید به نکاتی توجه کنید. در این قسمت به صورت کامل نحوه نگهداری ماگ و نحوه شستشوی صحیح آن را بیان می‌کنیم.
•    ماگ سرامیکی جنس شکننده‌ای دارد، به همین دلیل نباید شوک حرارتی به آن وارد شود. منظور از شوک حرارتی یعنی اینکه ماگ سرد را ناگهان گرم یا گرم را ناگهان سرد نکنید تا در اثر حرارت، دچار ترک خوردگی یا شکستگی نشود.
•    اجازه ندهید نوشیدنی‌هایی مانند چای و قهوه به مدت طولانی در ماگ باقی بمانند؛ زیرا ماگ سرامیکی می‌تواند رنگ قهوه و چای را جذب خود کند و در نهایت لکه‌های زرد یا قهوه‌ای در بافت داخلی ماگ ایجاد می‌شود. از این رو بهتر است پس از صرف نوشیدنی، ماگ را بشویید تا ته مانده نوشیدنی‌ها در آن باقی نماند.
•    برای ماگ‌های سرامیکی خود قسمت مناسبی ایجاد کنید تا دور از دسترس کودکان باشد. بهترین مکان برای ماگ‌ها استفاده از قلاب‌های ماگ یا استند ماگ است که ماگ‌ها در آن قرار می‌گیرند. این استندها علاوه بر اینکه از ماگ در برابر عوامل خارجی محافظت می‌کند، همچنین آیتمی جذاب برای آشپزخانه خواهند بود.
    با اینکه قرار دادن ماگ سرامیکی در ماشین ظرفشویی مشکلی ندارد اما بهتر است آن را داخل ماشین ظرفشویی قرار ندهید؛ زیرا پودر یا قرص ظرفشویی در طول مدت زمان ظاهر براق و زیبای ماگ را کدر می‌کند. بهترین روش شستشو با دست و با استفاده از مواد شوینده مناسب است.
•    ماگ سرامیکی حساسیت زیادی دارد، از این رو ممکن است در اثر برخورد با اجسام دیگر بشکند یا لب پریده شود؛ از این رو برای جلوگیری از این امر می‌توانید در قسمت نگهداری از ماگ‌ها فوم قرار دهید تا به دیگر وسایل برخورد نکنند.

نحوه شستشو ماگ سرامیکی 

شما می‌توانید مطابق مراحل زیر ماگ سرامیکی را بشویید:
•    برای شستشو ماگ باید ماده شوینده مناسبی را انتخاب کنید که به کیفیت و رنگ آن آسیب نرساند. بهترین محصول برای شستشو، مایع ظرفشویی بدون اسید است که فرمالاسیون ملایمی داشته باشد.
•    برای شستشو ماگ باید از سرد شدن ماگ مطمئن شوید تا شوک حرارتی به آن وارد نشود.
•    اسفنج نرم و تمیز را به مایع ظرفشویی مناسب آغشته کرده و تمامی قسمت‌های ماگ به ویژه لبه‌ها و ته ماگ را به خوبی پاک کنید.
•    در مرحله آخر داخل و خارج ماگ را به صورت کامل آبکشی کنید و در نهایت با پارچه نخی تمیز، ماگ را خشک کنید.
•    دقت داشته باشید خشک کردن ماگ اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا ماگ سرامیکی رطوبت را درون خود نگه می‌دارد و اگر این اتفاق چند بار تکرار شود ماگ ترک خواهد خورد.

ماگ سرامیکی دست ساز چیست و چطور باید از آن نگهداری کنیم3

نکات مهم زمان شستشو ماگ سرامیکی 

برای حفظ کیفیت ماگ سرامیکی زمان شستشو رعایت نکاتی به شما کمک خواهد کرد تا برای مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید. این نکات عبارتند از:
•    برای شستشو ماگ تحت هیچ شرایطی از سیم ظرفشویی استفاده نکنید؛ زیرا سیم ظرفشویی موجب ایجاد خط و خش روی سطح ماگ می‌شود. استفاده از اسفنج نرم یا برس نرم بهترین گزینه برای شستشوی ماگ است.
•    برای از بین بردن لکه‌های زرد یا قهوه‌ای ماگ از مواد شوینده قوی مانند سفید کننده، وایتکس و جرم گیر استفاده نکنید تا ماگ شما همیشه ظاهر براق و زیبایی داشته باشد.

خرید ماگ سرامیکی

خرید ماگ سرامیکی یک فرآیند نسبتاً ساده است. با این حال، چند نکته وجود دارد که باید هنگام خرید در نظر بگیرید. این نکات عبارتند از:
•    تصمیم بگیرید که چه نوع ماگی را می‌خواهید. آیا به دنبال یک ماگ معمولی برای نوشیدن قهوه یا چای هستید؟ یا یک ماگ فانتزی می‌خواهید که به عنوان یک هدیه یا دکوراسیون باشد؟ پس از تصمیم‌گیری در مورد نوع ماگ، باید اندازه و ظرفیت آن را در نظر بگیرید. ماگ‌های سرامیکی در اندازه‌های مختلفی از ۱۱ اونس تا ۲۲ اونس موجود هستند. اگر به دنبال ماگی برای نوشیدن روزانه خود هستید، یک ماگ ۱۶ اونسی اندازه مناسبی است. با این حال، اگر به دنبال ماگی برای نوشیدن نوشیدنی‌های گرم‌تر مانند هات چاکلت یا سوپ هستید، ممکن است بخواهید یک ماگ ۲۰ اونسی یا بزرگتر را خریداری کنید.
•    در نهایت، باید در مورد طرح و رنگ ماگ تصمیم بگیرید. ماگ‌های سرامیکی در طیف گسترده‌ای از طرح‌ها و رنگ‌ها موجود هستند. می‌توانید یک ماگ ساده با رنگ سفید یا مشکی یا یک ماگ با طرحی فانتزی مانند طرح حیوانات یا شخصیت‌های کارتونی را انتخاب کنید. پس از در نظر گرفتن این عوامل، می‌توانید خرید خود را انجام دهید.

جمع بندی

اگر به دنبال یک هدیه خاص و منحصربه‌فرد هستید، ماگ سرامیکی یک گزینه عالی است. این ماگ‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی موجود هستند و می‌توانند برای هر سلیقه‌ای مناسب باشند. برای خرید ماگ سرامیکی، می‌توانید به فروشگاه‌های صنایع دستی یا فروشگاه‌های آنلاین مراجعه کنید. آف سود، فروشگاه اینترنتی صنایع دستی ایرانی است که محصولات متنوعی از جمله ظروف چوبی، سرامیکی، دکوری مکرومه و… را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

offsood.com

دسته بندی شده در: