مرتفع ترین پل جاده ای جهان، پل میلو نام دارد که در کشور فرانسه قرار دارد. این پل در بالای رودخانه تارن در جنوب فرانسه قرار دارد و ارتفاع آن از سطح زمین 343 متر است. پل میلو در سال 2004 افتتاح شد و اولین پروژه عمرانی بزرگ کشور فرانسه در قرن 21 به شمار می رود.

پل میلو توسط میشل ویرلوژو (مهندس سازه) و نورمن فاستر (معمار) طراحی شده است. این پل از مقاطع فولادی در 8 دهنه با عرض 32 متر و فاصله متوسط 342 متر بین هر ستون تشکیل شده است. جاده پل بیش از 36،000 تن وزن داشته و با عمق 4.2 متر به عنوان طولانی ترین جاده کابلی در جهان به حساب می آید.

مرتفع ترین پل جاده ای جهان در فرانسه

پل میلو از 7 ستون بتنی که ارتفاع آن ها از 77 تا 246 متر متغیر است قرار گرفته است. ضخامت ستونها در پی 24.5 متر بوده که در نهایت به 11 متر ختم می شود. هر کدام از ستون ها نگهدارنده دکلی 87 متری است که 700 تن وزن دارد.

ساخت پل میلو نزدیک به 394 میلیون یورو هزینه داشته است که شرکت فرانسوی سازنده آن (Eiffage)، در ازای دریافت عوارض عبور و مرور خودروها از روی پل به مدت 75 سال، هزینه ساخت و ساز پل را پرداخته است. برای ساخت پل بیش از 127،000 متر مکعب بتن، 19،000 تن فولاد برای آرماتورها و 5،000 تن فولاد پیش تنیده برای کابل ها به کار رفته است.

پل میلو علاوه بر اینکه یک شاهکار مهندسی محسوب می شود، یک جاذبه گردشگری مهم نیز هست. سالانه میلیون ها نفر از سراسر جهان برای بازدید از این پل به فرانسه سفر می کنند.

پل میلو به عنوان یک شاهکار مهندسی، نمادی از پیشرفت و نوآوری در فرانسه و جهان است. این پل نشان می دهد که با استفاده از فناوری های پیشرفته، می توان سازه های عظیم و باشکوهی را در ارتفاعات بسیار بالا ساخت.

دسته بندی شده در:

برچسب ها:

,