در دنیای انیمیشن، شخصیت‌های کارتونی بسیاری وجود دارند که به خاطر صداها و جملات ماندگارشان شناخته می‌شوند. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید اولین شخصیت کارتونی که به طور واضح حرف زد، کسی نیست جز میکی موس، موش دوست‌داشتنی و مشهور کمپانی دیزنی.

میکی ماوس، اولین شخصیت کارتونی که حرف زد

میکی موس و اولین قدم در تاریخ

میکی موس در سال 1928 در انیمیشن کوتاه “کشتی بخار ویلی” (Steamboat Willie) برای اولین بار به روی پرده سینما آمد. این انیمیشن نه تنها به خاطر اولین حضور میکی موس، بلکه به دلیل استفاده از صداگذاری همزمان، نقطه عطفی در تاریخ انیمیشن محسوب می‌شود.

در “کشتی بخار ویلی”، میکی موس با صدایی جیغ مانند و خنده‌دار که توسط والت دیزنی، خالق شخصیت، ادا شده بود، به حرف زدن می‌پردازد. اگرچه دیالوگ‌های میکی در این انیمیشن کوتاه و ساده بودند، اما این اتفاق گامی بزرگ در جهت تکامل شخصیت‌های کارتونی و داستان‌سرایی در انیمیشن‌ها به حساب می‌آمد.

تاثیرگذاری میکی موس

پس از “کشتی بخار ویلی”، استفاده از صداگذاری در انیمیشن‌ها به سرعت رواج پیدا کرد و شخصیت‌های کارتونی بسیاری صاحب صدا و لحن منحصر به فرد خود شدند. میکی موس با نقش‌آفرینی در انیمیشن‌های کوتاه و بلند متعدد، به محبوبیت جهانی دست یافت و به عنوان نمادی از کمپانی دیزنی شناخته شد.

جایگاه میکی موس در تاریخ انیمیشن

امروزه، میکی موس نه تنها به عنوان اولین شخصیت کارتونی که حرف زد، بلکه به عنوان یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین شخصیت‌های کارتونی در تاریخ شناخته می‌شود. صدا و لحن منحصر به فرد او، به یادماندنی و نوستالژیک است و خاطرات بسیاری را برای افراد در سنین مختلف زنده می‌کند.

دسته بندی شده در: