Dark Souls 3 در حال حاضر پرفروشترین عنوان سری Dark Souls از استودیو FromSoftware است. پس از تولد یک ژانر جدید در سال 2011، این فرنچایز به تکامل خود ادامه داد و در نهایت به سومین قسمت بسیار محبوب خود رسید. Dark Souls 3 بیش از 10 میلیون نسخه فروخت و تا به امروز همچنان یکی از بازیهای مورد علاقهی طرفداران است. در حالی که FromSoftware از آن زمان به بعد با بازیهایی مانند Elden Ring موفقیت بیشتری کسب کرده است، گزارشهای جدید نشان میدهد که این استودیو قصد دارد به سراغ سومین قسمت از سری Dark Souls برود.
چرا مهم است: با توجه به سرمایهگذاری کل صنعت بازیسازی روی ریمسترها و ریمیکها، تنها مسئلهی زمان بود که Bandai Namco و FromSoftware تصمیم بگیرند از محبوبیت Dark Souls 3 به نفع خود استفاده کنند.
همانطور که توسط منبع آگاه نیک بیکر گزارش شده است، ریمستر Dark Souls 3 در حال حاضر در دست ساخت است. با توجه به گفتههای نیک بیکر، جزئیات بیشتری در مورد این گزارش وجود دارد، اما او در حال حاضر قادر به به اشتراک گذاشتن اطلاعات اضافی نیست. به هر حال، یک ریمستر باید به معنای رزولوشن بالاتر و نرخ فریم پایدارتر برای این عنوان باشد. در حالی که Dark Souls 3 در حال حاضر از نرخ 60 فریم بر ثانیه در PS5 و Xbox Series S|X پشتیبانی میکند، اما این کار با کاهش رزولوشن انجام میشود. برای کسانی که اطلاع ندارند، هیچ یک از این کنسولها در این مورد از رزولوشن بالاتر از 1080p پشتیبانی نمیکنند، زیرا آنها به کدی متکی هستند که برای کنسولهای نسل گذشته بهینه شده است. یک ریمستر میتواند این مشکل را حل کند و بهترینهای هر دو دنیا را به طرفداران ارائه دهد. اخیراً، یک مفهوم Unreal Engine 5 نیز یک بازسازی بصری بالقوه برای این بازی را نشان داد.
طرفداران باید توجه داشته باشند که دو عنوان اول Dark Souls از FromSoftware قبلاً ریمستر شدهاند. به همین دلیل، شرطبندی روی یک ریمستر دیگر به نظر شرطی امن است، چیزی که نیک بیکر نیز در آخرین پادکست Xbox Era به آن اشاره کرد. متأسفانه، چنین ریمستری به این معنی است که Bloodborne دوباره کنار گذاشته میشود، علیرغم تقاضا و علاقهی زیاد به این فرنچایز.
هنوز مشخص نیست که ریمستر Dark Souls 3 چه زمانی منتشر خواهد شد، اما ممکن است بسته به پیشرفت پروژه، در The Game Awards اعلام شود.