ماههای منتهی به Modern Warfare 3 به آرامی به ما نشان داد که چگونه Call of Duty امسال کاملاً شبیه بقیه نیست. این موضوع در هیچ کجا به اندازه کمپین Modern Warfare 3 مشخص نشده است، که برخی از بازیکنان آن را یکی از بدترین های سری می نامند، و نه به دلایل معمولی که یک کمپین CoD ممکن است سقوط کند.
طرفداران به طول کمپین MW3، چهار ساعت سریع در مقایسه با شش تا هشت ساعت معمول، و اتکای بیش از حد به «ماموریتهای رزمی باز» کوچک اشاره میکنند که نشان میدهد Modern Warfare 3 عجله داشت یا آنقدر توسعه پیدا نکرد.
Warzone چندین بار در واکنشهای کمپین MW3 که من دیدهام مطرح شده است، احتمالاً به دلیل شباهت ماموریتهای Open Combat Missions Sledgehammer به ماموریتهای مینی Warzone. این مراحل، که تقریباً نیمی از کمپین را تشکیل میدهند، مأموریتهای کوچکی هستند که از برندهای معمولی مجموعههای روی ریل این سری جدا میشوند. آنها به نوعی شبیه به ماموریت های Co-op هستند که به تنهایی انجام می شوند، با این تفاوت که مکانیک های منطقه جنگی مانند لوت و صفحات زرهی را در خود جای داده اند.