معرفی شخصیت گرین گابلین(Green Goblin)

معرفی شخصیت گرین گابلین(Green Goblin)

گرین گابلین یا (به انگلیسی: Green Goblin) عنوان چندین شخصیت خیالی ابرشرور در کتاب‌های کامیک آمریکایی منتشر شده توسط مارول کامیکس است. نخستین و نامدارترین تجسم از این شخصیت نوررمن آزبورن است؛ که توسط استن لی و استیو دیتکو به عنوان دشمن اسپایدرمن خلق شده‌است و برای اولین بار، در شمارهٔ ۱۴ از مجموعه کمیک مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز در ژوئیه ۱۹۶۴ معرفی شد.

ویلم دفو نقش نورمن آزبورن را در فیلم‌های اسپایدرمن(۲۰۰۲) و اسپایدرمن ۳ (۲۰۰۷) ایفا کرده‌است، جیمز فرانکو هم نقش پسر وی را بازی کرد و در مرد عنکبوتی ۳ نیز به گابلین دوم تبدیل شد. دین دی هان نیز در نقش هری آزبورن در فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲(۲۰۱۴) ظاهر شد.

معرفی شخصیت گرین گابلین(Green Goblin)

از مهم‌ترین تجهیزاتی که او استفاده می‌کند می‌توان به گابلین گلایدر، بمب‌های سمی و اسلحه‌های مرگبار اشاره کرد.

نورمن در کودکی به شدت توسط پدر خود شکنجه می‌شد. پدرش بارها وی را در زیرزمینی در امارت آزبورن زندانی می‌کرد. با توجه به نبود داوطلب نورمن از این فرمول روی خود استفاده کرد، فرمول موفق بود و بدن وی را به شدت قدرتمند کرد. اما عوارض جانبی آن تأثیر منفی بر روی ذهن داشت و او را دچار جنون کرد و دشمن اسپایدرمن شد.

بعد از اینکه گوئن به دست نورمن کشته شد نبردی سهمگین مابین مرد عنکبوتی و گرین گابلین رقم خورد. پایان این نبرد با پیروزی اسپایدرمن خاتمه یافت گرین گابلین برای اینکه آخرین امید خود برای نجات را از دست ندهد با فعال کردن گابلین گلایدر آن را مستقیم به سمت پیتر نشانه گرفت با جاخالی او این گلایدر به شکم آزبورن برخود و باعث مرگ او شد. بعداً از این واقعه به عنوان مرگ گابلین یاد شد.

پس از مرگ نورمن آزبورن پسر او هری با این تصور که مرد عنکبوتی قاتل پدر او بوده برای انتقام لباس گرین گابلین را به تن و نام «گابلین جدید» را برای خود انتخاب کرد. هری از اینکه مردعنکبوتی همان دوست صمیمی‌اش پیتر پارکر است بی‌خبر بود به همین خاطر بعد از این که متوجه شد پشت نقاب اسپایدرمن پیتر هست از بی گناهی او آگاه و خود را برای نجات جان او فدا کرد.

پس از مرگ هری لباس و تجهیزات گابلین به دست مردی فاسد و بی رحم به نام رادنینک کینگزلی رسید. او با استفاده از لباس گابلین تبدیل به یکی از دشمنان خطرناک مردعنکبوتی به نام هاب گابلین شد.

دسته بندی شده در: